Cauta scheme

Acest emitator FM este foarte simplu si in acelasi timp instabil nefiind recomandat a fi folosit pt puteri mai mari.
Primul tranzistor BC173 are rolul de a amplifica semnalul de la microfon, daca nu se foloseste microfonul ar fi bine sa introduceti un potentiometru pe intrarea audio pt a regla volumul. Al doilea tranzistor T2 2N2369 este oscilatorul iar in schema frecventa se poate “regla” doar miscand spirele bobinei L1 insa puteti monta in locul condensatorului de 10p paralel cu L1 un trimer de 3-25pF .

Tranzistorul T3 are rol de amplificator insa puterea de iesire nu va fi mai mare de 150 mW, de fapt acest montaj este destinat folosirii ca statie portabila sau ca bug fiind alimentat cu 2 baterii de 1.5V sau acumulatori. Antena poate fi un fir de 1.5m sau o telescopica insa trebuie tinut minte ca puterea nu poate fi reglata decat daca montam un alt trimer in locul condensatorului de 27p paralel cu L2.

Schema mini emitator FM

emitator 3 tranzistori

Find more projects

7 Responses to “Mini Emitator 3 tranzistori bc173 2n2369”

  1. S says:

    Interesant…multumim !

  2. marian says:

    interesant, dar ce distanta bate?

  3. Rookie says:

    cat crezi ca poti sa “bati” cu 150mW …max 100-150 m daca ii pui antena mai lunga ..30-45cm

  4. R. says:

    Imi poate spune cineva care este echivalentul lui 2N2369 ?

  5. R. says:

    Multumesc frumos, ma bucur ca ai raspuns! Apreciez !!!

  6. Georg says:

    Salut….am de creat un emitator FM de putere intre 500mV si 1.5V. As putea modifica schema asta pentru a ajunge la puterea sau pute-ti sa imi recomandati altceva? Multumesc!