Cauta scheme

Desi exista pe piata un numar de module hibride de iesire, foarte putine dintre ele combina compactitatea cu pretul rezonabil si performantele superioare.
Structura amplificatorului de putere este simpla: un amplificator operational de putere urmat de doua tranzistoare de iesire.

Semnalul audio se aplica la intrarea neinversoare a amplificatorului operational de putere IC1 prin mufa K1 si condensatorul C1. Curentul de alimentare al lui IC1 variaza in concordanta cu semnalul de intrare. In consecinta, va exista o variatie similara a caderii de tensiune pe resistoarele R5, R7, R8 si R9, intrucat acestea sunt plasate pe liniile de alimentare ale AO.

Cat curentul este mai mic decat aproximativ 1 A, caderea de tensiune pe rezistoare este insuficienta pentru deschiderea tranzistoarelor T1 si T2. Aceasta inseamna ca puterea de iesire sub 2 W pe 4 Ω este debitata in intregime de TDA2030. O data ce curentul de iesire depaseste 1 A, tranzistoarele se deschid si contribuie la puterea de iesire.

Tensiunea de alimentare trebuie sa fie cuprinsa intre 12 V si un maxim de 44 V. Realizarea amplificatorului de 40W cu TDA2030 nu ar trebui sa puna probleme. Tranzistoarele ca si circuitul integrat trebuie montate izolat pe un radiator de aproximativ 20K/W. Puneti suficienta vaselina siliconica.

Bara de alimentare trebuie protejata cu o siguranta fuzibila de 3.15 A.

Date tehnice amplificator 40W TDA2030:
Puterea maxima de iesire: 22W pe 8 Ω si 40W pe 4 Ω cu THD=0.1%.
Distorsiuni armonice:
- 1 kHz / 8 Ω / 11W = 0.012%
- 1 kHz / 4 Ω / 20W = 0.032%
Curentul de repaus: aprox. 38 mA
Randament la putere maxima: 8 Ω – 62.5% / 4 Ω – 64%

Schema amplificatorului de 40W cu TDA2030

amplificator-40w-tda2030-schema

Cablaj PCB amplificator

amplificator-40w-tda2030-cablaj-pcb

Find more projects

29 Responses to “Amplificator audio putere 40W TDA2030”

  1. remus says:

    am si eu o intrebare:tensiunea este simetrica???cele dou rezistente care sunt legate la masa ce valore au???
    aceasta putere de 40 watti sunt muzicali sau rms
    multumes anticipat

    • gigi electronistu says:

      de ce va complicati aiurea cu tranzistoare pe un amplificator mono …. daca vrei 80 – 90W rms foloseste TDA 1514A in punte sau poti folosi o schema de sistem 2.1 cu 2 x TDA 2030A pt woofer si un TDA 2040 pentru subwoofer si scoti usor 90 W RMA la tensiune mult mai joasa respectiv +/-25v 3A

      Nu uitati ca in proiectarea amplificatoarelor su urmareste amplificare cat mai mare , distorsiuni relativ mici si un consum cat mai scazut deci implicit si tensiuni mai mici

      in schema prezentata ma deranjaza mult tensiunea si rezistenta aia de 1 ohm …

  2. marius says:

    eu nush nimik invatatima si p mn id marius_euuu_13

  3. Alex says:

    pare a fi muzicali si nu rms….rms ar fi pe la 60-65 zic eu …autoru acestei scheme stie mai bine :)

    • Stefan says:

      Watti RMS sunt Watti reali si sunt intotdeauna mai mici decat cei muzicali.Spre exemplu,TDA7294 are 100w muzicali dar puterea reala este de 70W.Acum ai inteles?

  4. remus says:

    mda ….tensiunea nu este simetrica …..deci merge fix + – 44 v…..este mai greu cu achizitionarea rezistentelor de 1 ohm .cred ca ma voi ocupa de aceasta schema sa vad de ce este in stare .

    • Marius says:

      Remus, te rog mult sa ne impartasesti rezultatele obtinute si daca poti sa faci si o mica prezentare a proiectului cu poze ar fi perfect. Am inteles de la alti iubitori ai electronicii ca se poate monta si BD911 si BD912 in locul BD711, BD712.
      Chiar ma gandesc sa deschidem o sectiune in care sa puneti proiectele personale.

  5. remus says:

    logic ca se pot monta si perechea aia de finali totul ii ca ei sa fie pereche ………unul sa fie pnp si unul npn cat despre montaj mai am doar o rezistenta de montat si ii gata …….voi posta si poze cu el …….oricum ma voi uita in catalog si voi cauta finali mult mai puternici .
    app…..stii pe cineva cu orga de vanzare ???? ms .

  6. remus says:

    eventual dau la schimb statie audio de 4 x200 watti rms ……….

  7. valahu says:

    Am facut-o si eu, am folosit tranzistori complementari darlington,e ceva bestial prinde usor 80-90 de wati, si e rece ca frigiderul, alimentarea e clasica+- 45 de vcc filtrat cu 6800 de Mf…………….

  8. Alex says:

    Intrebare: nu prea imi dau seama cu alimentarea… tensiunea e contiuna simpla adica +44 V sau tre sa folosesc un traf cu iesire mediana. Intreb pentru ca vad ca borna 0 are acelasi potential cu masa ceea ce mie imi spune a fi alimentare simpla fara mediana. Va multumesc pentru raspuns.

  9. catalin says:

    Si care sunt piesele folosite ?
    :D

  10. catalin says:

    Adica cam la ce pret ajung toate piesele :D

  11. sami curpas says:

    Am construit si eu acest amplificator acum 10 ani, dar nu am obtinut nici un sunet de la dansul. Am folosit TDA2030. In alte scheme IC1 apare a fi TDA2030A. Nu cred ca functioneaza fara A. Daca cineva a reusit cu ic TDA2030, sa ne dea de veste ca se poate. Mersi.

  12. Catalin says:

    TDA2030 este identic cu TDA2030A, doar ca cel din urma suporta tensiune de alimentare mai mare. In schema este flosita alimentarea nesimetrica (mai jos de +44V si 0 (GND) ). Schema nu este prea recomandata deoarece Tranzistorii intra foarte usor in oscilatie, mai bine incercati sa folositi o schema doar pe tranzistori, sau una cu TDA7294 – aprox 60W rms. Schema de mai sus are maxim 30W RMS pe 4 Ohm is undeva la 20W RMS pe 8 Ohm. Din datasheetul integratului TDA2030 acesta are o putere reala de 18W pe 4 ohmi.

  13. Bartha Arpad says:

    Rog sa-mi spunteti cu ce se pot inlocui tranzistorul TDA2030.Astept rasunsul la adresa de email;barpad12@yahoo.com s-au la tel;0747811171.Rog seriozitate.

  14. Bogdan Cretu says:

    TDA2030 e un circuit integrat si in conditii de fabricare bune si cu o pereche de tranzistori calumea se pot obtine puteri de 80w cu distorsiuni nesesizabile

  15. Galish says:

    te rog trimitem si mie pe mail o lista cu ce inseamna fiecare simbol..nu gasesc tot pe google. as aprecia ff mult

  16. Vladimir says:

    Daca il alimentez la masina (aprox 13 v) credetica va functiona? e cam la limita plajei de alimentare. Multumesc.

  17. alt remus says:

    lm si eu o statie geepas de 4500w si mi s-au ars inaltele, acestea sunt bune la statia mea? nu se ard? am boxe de 150w la ea mi s-au ars toate inaltele are 6 iesiri, oricum eu nu cred ca are 4500w.dar imi trebuie urgent niste amplificatori d. aia pe ai mei scrie tda2030a czoaj vw de unde fac rost ?
    l

    • La magazinele de piese electronice ai încercat?
      Pe amicu’ Google l-ai întrebat?
      În București, pe strada Maica Domnului sunt vreo 10-12 magazine de piese electronice, crezi că ar fi ceva șanse să găsești acele CI?
      Nu poate nimeni să-ți dea (și pe degeaba!) o adresă exactă unde să poți culege niște integrate!
      În altă ordine de idei, un amplificator liniar obișnuit, alimentat la 14V (tensiunea la bordul autoturismului cu motorul în funcțiune) nu poate debita mai mult de 12Vvv (volți vârf la vârf, sinusoidal) fără distorsiuni sesizabile – este o limitare fizică! Tensiunea eficace corespunzătoare este de aproximativ 4,243V, deci pe o sarcină de 4 ohmi -> 4,5W iar pe 8 ohmi -> 2.25W. Aceste puteri sunt puteri sinus, adică undă cu ton pur, sinusoidal, o singură frecvență. În realitate, muzica este un amestec de tonuri de diferite frecvențe, așa încât se folosește “puterea muzicală”, ce este aproximativ egală cu 1,5 ori puterea sinus: 4ohm -> 6,75W și 8ohm -> 3.37W. Pentru a obține putere mai multă la aceiași alimentare se lolosesc artificii tehnice, gen amplificator în punte (crește de aproape 4 ori puterea muzicală), boxe în paralel (impedanță mai mică dar curent mai mare prin finali) sau amplificator în clasă D (comutație). Pentru verificarea celor spuse, consultați Manualul de fizică -> electricitate -> curent alternativ.
      Deocamdată atât cu teoria. Pentru practică întreabă un prieten – Google !

      • norris_electronics says:

        Sa traiti! Foarte buna lectia de teorie! Practica…Din pacate amatorii din ziua de azi lasa teoria putin la o parte apoi se plang ca nu le iese practica…..in plus, practica inseamna si pierdere de timp, bani, bucurii si tristeti! Astazi cu amicul google toti vor sa vada de ce nu a iesit ceva din ce au facut, nu mai simt fiorul de a revedea sau chiar reface montajul pentru ca acesta sa functioneze… Ideea: Trebuie sa iasa din prima!!!! Daca nu…Google spune ce nu a mers…. :(

  18. sorin says:

    Am facut multe amplificatoare, dar acesta a fost cel mai bun. Eu zic ca la 20 de lei cat mau costat piesele e forța.

  19. norris_electronics says:

    Daca tot se doresc puteri mari eu nu inteleg de ce se recurg la astfel de artificii….Adica cablaj ciudat, pilotarea tranzistoarelor finale de putere un circuit integrat amplificator de audiofrecventa de putere…(CI TDA 2030 debiteaza 15W) pentru inca 20W ne complicam cu tot felul de artificii si rezultatul…. Daca tot iubiti acest CI folositi conexiunea “IN PUNTE” reusiti sa “scoateti” cel putin 30W/8ohm cu un efort atat financiar cat si tehnic mai mic decat cu artificiul prezentat mai sus….Dar parerea mea….Folositi tranzistoare sau un CI destinat deja sa dezvolte o putere atat de mare…. Bafta!

  20. norris_electronics says:

    Firma service, ajutam incepatorii cu diverse scheme, ajutor n depanare TV, PC, Laptopuri, GRATUIT. Daca este cineva interesat, astept posturi aici, daca este permis de administratorul siteului.
    Sau chiar colaborare cu admin-ul siteului pentru scheme experimentate de noi.