Cauta scheme

Acest detector de metale va ajuta sa gasiti obiecte suficient de mari compuse din materiale cu permeabilitate magnetica relativ ridicata. De asemenea detectorul de metale indica daca obiectul magnetic din interiorul bobinei detectoare are proprietati conductoare bune sau proaste. Exemple de metale care au bune proprietati magnetice cu o izolatie electrica insemnata sunt feritele, obtinute prin presarea oxizilor metalici. Detectorul nu este potrivit pt descoperirea monezilor ingropate, pentru care nu este suficient de puternic. Chestiile mai fanteziste, cum sunt bombele sau comorile lasate de pirati, sunt insa localizate cu siguranta.

Detectorul de metale este alimentat simetric de la 2 baterii de 9V, fiecare dintre acestea incarcata cu aproximativ 15mA. Bobina detectoare, L1, este parte componenta din oscilatorul sinusoidal construit in jurul tranzistorului T1. In mod normal, frecventa centrala a oscilatorului comandat in tensiune VCO din bucla PLL continuta in IC1 este egala cu frecventa de la oscilatie a lui T1. Aceasta se modifica atunci cand intra un obiect metalic (feros sau neferos) in campul indus de L1. Cand se intampla acest lucru, oscilatorul sinusoidal se dezacordeaza, iar diferenta dintre pinii 6 si 7 al lui IC1 indica diferenta dintre frecventa oscilatorului sinusoidal si frecventa VCO. Aceasta diferenta produce devierea bobinei modile a instrumentului M1. Deviatia acului este o masura a modificarii frecventei, din moment ce directia deviatiei depinde de tipul de material detectat de bobina. Instrumentul folosit aici este cu zero central, de +-50uA.

Schema detector metale

detector metale

Cablaj PCB detector metale

cablaj detector de metale

Bobina consta din 40 spire de sarma din cupru emailat, infasurate pe un sablon din plastic cu un diametru de aproximativ 10 cm. Inductanta astfel obtinuta asigura functionarea oscilatorului la o frecventa aproximativ egala cu cea a VCO-ului inclus in bucla PLL.

Folositi un osciloscop pentru a verifica daca pinul 2 al lui IC1 livreaza semnalul sinusoidal de aproximativ 75 kHz. Ajustati apoi P1 astfel incat fronturile semnalului dreptunghiular de la pinul 4 sa coicida cu varfurile semnalului sinusoidal de la pinul 2. Dupa aceea, anulati indicatia instrumentului rotind P2. Intrucat reglajul de nul “fuge” odata cu scaderea tensiunii bateriei, va fi necesara refacerea din cand in cand, in timpul utilizarii, a echilibrarii de zero.

Find more projects

13 Responses to “Detector de metale”

  1. Mr.BiG says:

    Buna ziua,

    Sunt un amator de gadgeturi pe care imi place sa le confectionez singur. Nu excelez in domeniu si de aceea am si eu o intrebare: cum pot sa fac detectorul asta de metale sa fie mai puternic?

    Scrie mai sus ca nu gaseste o moneda ingropata, dar.. un inel? :) Sau cine-stie ce bratara a pierdut cineva pe plaja.. :)

    Astept cu interes un raspuns..
    Catalin

    • radu octavian says:

      site..cauta gary’s PI 2 metal detector inele banuti 10 15 29 cm bratari ceasuri 25 49 cm scie-mi ca te ajut cu ori ce ..am lucrat la acest detector vreo 4 luni radu o.si locuiesc in israel succes!

    • rcl marian says:

      caută într-o bibliotecă militară
      am dat peste asa ceva când eram soldat dar nu mi-a atras interesul
      vezi dacă cunoşti pe cineva care lucrează în armată

  2. jumper says:

    Stai linistit ca nu o sa iti dea nimeni o astfel de schema. Sunt atat de secretosi cei ce au o astfel de schema a unui detector de metale performanta incat si un mason ti-ar dezvalui mai de graba un secret decat sa capeti o astfel de schema

  3. Ion Dacu says:

    Dara un detector mai performant nu aveti? Io sunt din zona cetatilor dacice din tinutul Orastiei si am aflat ca mai sunt multe bratari si ceva maruntis de cosoni.

  4. cristi71 says:

    uitati va aici. http://www.youtube.com/watch?v=4VBjCd-8_iI schema de aici e mai mult un experiment. pt performante mai mari trebuie pulse induction k in video. numai bine. p.s.eu sunt acolo.

  5. Rammstein says:

    Ion Dacu teroristule… asta se cheam infractiune ce vrei sa faci tu… detectoarele astea sunt pentru amuzament…

  6. bion says:

    SUnt o multime de pagini pe internet atat in romana cat si in engleza unde puteti gasi zeci de scheme de detectoare de metale ,ATENTIE detectoarele de metale se folosesc doar cu autorizatie care in romania costa destul de putin iar detectia se realizeaza doar in zone determinate.

    • bravodenisu says:

      Sant mai multe scheke pe net insa nu sti care sint bune si bine sensibile si care nu sant de nimic. Din cauza aceasta asteptam pe cineva sa ne spuna care skhema e buna sa probim ku toti sa o intarim si sa experimentam :D :)

  7. cleru says:

    Mda, in romania nu ai voie nimic, doar sa mergi la vot, atata

    • MKB says:

      Pai normal ca “nu ai voie”. Doar nu vrei sa “te imbogatesti” fara sa stie si “alesii” nostrii. De parca ar fi ingropat mamele lor aurul in pamant iar romanul de rand vrea si il ia fara sa imparta si cu ei parte in parte

  8. bravodenisu says:

    Eu pana la urma am aflat cea mai buna schema pentru mine care se poate construi(homemade) si nu cumpara.Am citim foarte mult,cautat si vazut multe scheme si constructi de metal-detectoare insa asta pentru mine e cea mai buna pentru mine.
    > Asa ca cine vrea sa o construiasca cred ca nu o sa greseasca.Salutari din Serbia!
    http://www.youtube.com/watch?v=-jsbQ11ZBQE