Cauta scheme

Antena dipol deschis este cea mai folosita de radio amatorii incepatori deoarece este foarte simplu de construit insa prezinta unele dezavantaje. Printre acestea enumeram : directivitate scazuta, castig aproape zero, largime banda mica …

Dipolul deschis este realizat in general dupa cum se arata in exemplul 1 insa trebuie tinut cont ca dipolul deschis este simetric iar cablul coaxial este asimetric. De aceea se foloseste un dispozitiv de simetrizare prezentat in exemplul 2. Acest dispozitiv este o bucata din acelasi cablu coaxial folosit pt antena si are lungimea conform formulei, miezul cablului nu este folosit ci doar tresa cablului care este conectata la miezul cablului principal si la tresa acestuia conform desenului.
Lungimea totala a antenei se calculeaza astfel: L (metri) = 145 / frecventa (MHz).

Schema dipol deschis

dipol deschis

Find more projects

15 Responses to “Antena dipol deschis”

  1. Andrei says:

    Vreau sa construiesc o antena cu care sa receptionez posturile de radio mai bine.
    M-am uitat pe schema si as vrea sa stiu din ce material sa fac antena iar legaturile cu cablul coaxial din ce sa fie. Scuze daca e o intrebare prosteasa dar nu ma pricep deloc la asa ceva.

  2. dan says:

    daca vrei sa folosesti pentru receptia fm si stai la bloc sau casa iti recomand sa faci rost de un cablu lung cam minim 5 metri sa il tai in dou si sa il suspendezi eu pentru receptie am un yaghy cu 10 elemnti care are dipo inchis dar am si un dipol deschis cu o capcana montata pe ea din lipsa de distanta intre peretii balconului daca vrei informatii suplimentare ma gasesti al id asta dancosmin1@yahoo.com

  3. valy says:

    De o vreme incoace a inceput sa ma pasioneze receptiile radio si emisiile radio.
    Am si io o intrebare in legatura cu montarea unui dipol deschis, elementii trebuie sa faca contact sau sa fie izolati unul de celalalt? Multumesc

    • Ivanciu Vlad says:

      Elementii trebuiesc izolati

      • cristin says:

        te rog sa-mi spui daca se poate folosii la un tv sport. am o antena la tv din doua bucati tip antene radio (telescopica dar nu prinde. nu are cablu coaxial ci o banda.vr sa-l folosesc la pescuit

  4. In2ition says:

    Am un emitator si nu stiu sa ii calculez antena pe frecventa de 93.30 mhz ma puteti ajuta?

  5. Ionut says:

    Cum fac o antena pentru 466 mhz ?
    Si bulca de cati centimetri trebuie sa fie ??

  6. George says:

    Lungimea fiecarui element care este? lambda/4?
    ce frecveta folosesc in calcul? mijlocul benzii (97), 88 sau 108 Mgh?
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

    • Eter says:

      Iungimea totala o imparti la doi si faci doi elementi.Ex.sa zicem ca vrem o antena pe 94mhz,145 impartit la 94 egal 1,54 m,adica 1 metru 54 cm lungime totala pe care o imparti la 2,egal 0,77 cm fiecare element.Referitor la frecventa depinde ce vrei sa emiti sau sa receptionezi.Pt receptie alegi mijlocul benzii,pt emisie este indicat frecventa de emisie.

  7. daniel says:

    Salut pentru frecventa 89.90 cum fac antena?