Cauta scheme

Aceasta este schema unei surse de tensiune reglabila intre 0 si 30 volti la un curent de pana la 1 amper si care are o limitare de curent programabila.
In montajul de fata, circuitul 723 furnizeaza o tensiune de iesire minima de circa 2 V iar pentru a impinge domeniul de reglare pana la 0V se aplica o tensiune negativa ajutatoare de -4.7V stabilizata de dioda Zener D4.

Rezistenta R8 serveste la limitarea curentului; valoarea ei este dimensionata pentru un curent de maximum 1 A. Curentul de iesire poate fi la randul sau reglat continuu cu P3, rezistenta maxima a lui P3 corespunzand curentului minim. Ar mai fi de observat ca LED-ul D5 (lumineaza slab can este conectat aparatul) furnizeaza tensiunea pentru sursa de curent construita cu T1.

La prima punere in functiune, alimentarea se regleaza dupa cum urmeaza: se incarca iesirea cu o rezistenta 1 kΩ/1W, se roteste P3 pe rezistenta minima si se regleaza P2 astfel incat cursorul sau sa se gaseasca pe plusul tensiunii de iesire. Cu P1 se aduce tensiunea de iesire la exact zero volti. Daca domeniul de reglare al lui P2 nu ajunge pana la 30 V, valoarea lui R6 poate fi scazuta putin.

La scurcircuitarea iesirii, T3 trebuie sa transforme in caldura o putere de pana la 40 W; de aceea el trebuie montat pe un radiator corespunzator (circa 20C/W)

Schema electronica alimentare reglabila

schema electronica sursa tensiune reglabila

Find more projects

8 Responses to “Sursa tensiune reglabila 0…30V-1A”

  1. marius says:

    Sal, sa inteleg ca si intensitatea curentului este reglabila intre 0-1A ? Se poate modifica schema pt 2-60V in loc de 2-30? sau 0-2A in loc de 1?

    Ma intereseaza pt niste leduri de putere Cree 240lm, 3w, 3.3v, 1A . Am nevoie de 12 leduri.daca le inseriez toate am nevoie de 60v la 1A; sau 20v la 2A si sa fac 2 grupuri a cate 6 leduri in serie. tu ce i-mi recomanzi?

    • Gogu electronistu says:

      Uite o sugestie: foloseşte un generator de curent constant pentru a alimenta un şir de LEDuri. Acum depinde de ce sursă de alimentare dispui:
      1. 3 LED în serie => 10V plus ce cade pe montaj = 12V
      2. 6 LED serie = 20V plus ce cade pe montaj = 24V
      Şi aşa mai departe… Trebuie să ai 2-3V cădere de tensiune pe montajul stabilizator (generator) de curent, pentru o bună funcţionare. Scheme de aşa ceva găseşti pe net; dacă nu, spune şi voi pune eu câteva simple.
      Spor la lucru!

  2. catalin says:

    tu nu ai nevoie de o sursa reglabila ci de una stabila insa daca vrei sa maresti inensitatea la asta mai adaugi un tranzistor 2n3055 peste celalalt baza pe baza colector peste colector si la emiter adaugi 2 rezistente de 0,8 omi de 5w.
    pe forumul electronistilor gasesti mai multe detalii.
    bafta

  3. tiberiu says:

    din moment ce avem 2n3055 avem cel putin un amper la care rezista circuitul

  4. Bogdan says:

    Daca a facut cineva sursa poate sa imi trimita pe mail niste poze facute la placa electonica fata/spate ?
    Mail: bogdan.biker@yahoo.com

  5. Ionut says:

    Salut pot sa folosesc schema asta mie imi trebuie sursa de tensiune 0-5V cu integrat 723?