Schema alungator soareci

Sa nu radeti de titlul acestui montaj ca vin soarecii si va mananca!
Trecand peste asta, este binecunoscut faptul ca soarecii in general sunt alungati prin folosirea frecventelor ultrasonice intre 30 KHz si 50 KHz. Oricum fiecare tip de animal raspunde diferit la diferite frecvente, de aceea acest montaj va ofera posibilitatea de a regla frecventa.

alungator soareci

You may also like...

7 Responses

  1. cristianmarian says:

    -Ok aceasta schema dar poate gasiti o schema si pentru alungarea cirtitelor , eu am asa ceva in micul meu parc si nu stiu ce sa mai fac , sint gata sa cumpar aceasta schema .
    -Multumesc frumos.

  2. Florin Claudiu says:

    Pai si reglajele de unde le luam, ca doar nu se regleaza dupa ureche…

  3. maky says:

    salut prieteni dar mai ales pe cristian marian si am ceva pentru el cristian pentru cirtite nu vei gasi insa pentru cartite se mai poate face ceva

  4. IonPereu says:

    EU am facut un dispozitiv asemanator cu alta schema dar acelasi principiu de lucru. Trabuie sa fiti atenti cind schimbati fregventa. Initial eu am vrut sa incerc daca actioneaza si asupra oamenilor.Am gasit fregventa Am incercat si a actionat spre surprinderea mea foarte rapid si cu efecte clare. Va rog doar fiti atenti si nu il folositi acolo unde sunt multi oameni spre binele vostru si a celor din jur.

  5. P0wer says:

    It is well know that pests like rats, mice etc are repelled by ultrasonic frequency in the range of 30 kHz to 50 kHz. Human beings can’t hear these high-frequency sounds. Unfortunately, all pests do not react at the same ultrasonic frequency. While some pests get repelled at 35 kHz, some others get repelled at 38 to 40 kHz. Thus to increase the effectiveness, frequency of ultrasonic oscillator has to be continuously varied between certain limits. By using this circuit design, frequency of emission of ultrasonic sound is continuously varied step-by-step automatically. Here five steps of variation are used but the same can be extended up to 10 steps, if desired. For each clock pulse output from op-amp IC1 CA3130 (which is wired here as a low-frequency square wave oscillator), the logic 1 output of IC2 CD4017 (which is a well-known decade counter) shifts from Q0 to Q4 (or Q0 to Q9). Five presets VR2 through VR6 (one each connected at Q0 to Q4 output pins) are set for different values and connected to pin 7 of IC3 (NE555) electronically. VR1 is used to change clock pulse rate. IC3 is wired as an astable multivibrator operating at a frequency of nearly 80 kHz. Its output is not symmetrical. IC4 is CD4013, a D-type flip-flop which delivers symmetrical 40kHz signals at its Q and Q outputs which are amplified in push-pull mode by transistors T1, T2, T3 and T4 to drive a low-cost, high-frequency piezo tweeter. For frequency adjustments, you may use an oscilloscope. It can be done by trial and error also if you do not have an oscilloscope. This pest repeller would prove to be much more effective than those published earlier because here ultrasonic frequency is automatically changed to cover different pests and the power output is also sufficiently high. If you want low-power output in 30-50 kHz ultrasonic frequency range then the crystal transducer may be directly connected across Q and Q outputs of IC4 (transistor amplifier is not necessary).

  6. P0wer says:

    RO : Se știe bine că dăunători, cum ar fi șobolani, șoareci, etc sunt respinse de frecvență cu ultrasunete, în intervalul de 30 kHz la 50 kHz. Ființele umane pot? T? Auzi aceste sunete de înaltă frecvență. Din păcate, toate dăunători nu reacționează la frecventa cu ultrasunete aceeași. În timp ce unii se dăunătorilor respins la 35 kHz, alții se respins la 38 la 40 kHz. Astfel, pentru a crește eficiența, frecvența oscilatorului cu ultrasunete trebuie să fie în permanență a variat între anumite limite. Prin folosirea acestui design de circuit, frecvența de emisie de ultrasunete este în continuă variat pas-cu-pas automat. Iată cinci pași de variație sunt folosite, dar același lucru poate fi prelungită până la 10 etape, dacă se dorește. Pentru fiecare ieșire impuls de ceas de la AO IC1 CA3130 (care este cablat aici ca un oscilator de undă de joasă frecvență pătrat), logica 1 ieșire din IC2 CD4017 (care este un bine-cunoscut contra deceniu), trece de la Q0 la (T4 sau Q0 la Q9). Cinci presetări VR2 prin VR6 (câte unul pentru fiecare conectat la Q0 la pini de ieșire Q4) sunt stabilite pentru diferite valori și conectat la pinul 7 al IC3 (NE555) electronic. VR1 este folosit pentru a schimba pulsului ceas. IC3 este cu fir ca un sistem de operare multivibrator astabil, la o frecvență de aproape 80 kHz. Producția sa nu este simetrica. IC4 este CD4013, un tip D flip-flop, care furnizează semnale simetrice 40kHz la Q și ieșirile Q, care sunt amplificate în mod push-pull de tranzistori T1, T2, T3 și T4 de a conduce un low-cost, de înaltă frecvență piezo tweeter. Pentru ajustări de frecvență, puteți utiliza un osciloscop. Aceasta se poate face prin încercare și eroare, de asemenea, în cazul în care nu aveți un osciloscop. Acest Pest Repeller va dovedi a fi mult mai eficiente decât cele publicate anterior, deoarece frecvența aici cu ultrasunete este automat schimbat pentru a acoperi dăunători diferite și putere este, de asemenea, suficient de mare. Dacă doriți low-putere la 30-50 kHz gama de frecvență cu ultrasunete, apoi traductorul de cristal poate fi conectat direct peste ieșirile Q și Q ale IC4 (amplificator tranzistor nu este necesar).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *