Emitator Veronica FM 1W

Emitatorul Veronica este usor de construit si de reglat pt banda FM.
Este bine-cunoscut pt stabilitate si semnal curat, nu foloseste nici un circuit integrat.
Emitatorul Veronica este echipat cu un “mini-mixer” si este posibil de folosit fara un mixer extern. Acesta consta din tranzistorul T1, care amplifica semnalul de la microfon inainte de a fi combinat cu cel de la CD-player sau PC. R1 si R2 sunt rezistente reglabile ( potentiometre ) si sunt folosite pt a ajusta nivelul audio.
Componentele dintre R8 si C21 reprezinta oscilatorul, partea care genereaza semnalul radio. Dioda D1 este de tip varicap si poate fi interpretata ca un condensator variabil controlat de semnalul audio. C12, C13 si bobina L1 decid frecventa. Oscilatorul Veronica este de fapt format din 2 oscilatoare care opereaza undeva la 50 MHz in antifaza iar cand cele doua semnale sunt combinate rezulta un semnal de 100 MHz. Acest tip de montaj este mult mai stabil decat unul care lucreaza direct la 100 MHz iar semnalul este amplificat pana la 1W de catre T4.

Schema emitator veronica

emitator veronica schema
Rezistente:
R1+2 10k pot
R3 820k
R4 4.7k
R5-7+19 220r
R8 1.5k
R9 15k
R10+11 1k
R12 33k
R13+14 56r
R15+16 68k
R17 47r
R18 270r
R20 10k
Condensatori
C1, 2, 7, 16, 17, 19,
24, 29 & 31 1n
C3-5 & 8 10u elect.
C6, 18 & 30 220u elect.
C9, 10 & 20 10n
C11 22p*
C12 47p*
C13 22p trimmer
C14 & 15 15p*
C21, C25 & 26 65p trimmer
C22 100p
C23 5.6p
C27 & 28 1.8p
Bobinele
L1 – 6 bobine fiecare de cate 2 spire, 5mm diam si 5mm lung
L2 – 3 spire, 7mm diam si 7mm lung
L3 – 4 spire, 5mm diam si 7mm lung
L4 – 6 spire, 5mm diam si 10mm lung
Diode
D1 KV1310
D2+3 1N4148
D4 Standard LED
D5 1N4001
Tranzistori
T1+5 BC548
T2+3 BF494
T4 2N4427
emitator-veronica-1w-print.gif
emitator-veronica-cablaj.gif

Emitatorul trebuie montat intr-o carcasa de aluminiu ( metal in general ) conectata la impamantare.
Alimentare se face cu o tensiune intre 9 si 16 V, la 16 W rezulta o putere de 1W, la 12V da 600mW iar la 9V da 200mW. Folositi o sursa de alimentare de calitate altfel riscati ca frecventa sa varieze sau sa aibe brum.

You may also like...

21 Responses

  1. dragos says:

    acest emitator lam facut si e foarte bun frecventa super stabila fara a mai fi nevoie de sinteza pll.

  2. romanov says:

    salutare ! am o intrebare legate de bobine: ce sarma ai folosit, diametru???, fiindca e specificat doar diam. interior al bobinei, respectiv lungimea ei. Merci…

  3. dragos says:

    pt tine romanov am folosit pt oscilator sarma de cupru 0,5mm, pt cealalta bobina care alimenteaza oscilatorul sarma de cupru 0,7mm si pt etajul final sarma de cupru de 1mm.Dar etajul final din aceasta schema nu e bun deoarece baza tranzistorului trebuie alimentata cu aprox. 1 volt nu sa fie conectata cu o rezisteza de 470 ohmi la masa e gresit

    • Marius says:

      Dragos, nu prea stii multe despre emitatoarele fm, este foarte bine plasata acea rezistenta in baza tranzistorului final. La puteri mai mari se poate folosi si o rezistenta de 10 ohmi.

      • Miki says:

        Salut!Marius as vrea sa stiu si eu din ce ai confectionat tu filtrele Rf de la Veronica 5w! Eu nu dispun de margele de ferita si as vrea sa le fc din alt material daca se poate. Stima

  4. dragos says:

    pt tine marius am doar 18 ani mai am de invatat

  5. radio crazy says:

    cine a facut schema si nu-i functioneaza corect sa ma contacteze la id baiat_dulce4you2000

  6. radio crazy says:

    am folosit aceasta schema impreuna cu un pll codor stereo si RDS la un amplificator cu KT 930 si mi-a mers perfect

  7. mihai says:

    asezarea pe cablaj este pentru varianta de 5w !!

  8. Dj fero says:

    C-am cat te costa acest emitator?

  9. EMILIAN says:

    vreau sa cumpar un astfel de emitor gata facut ca in tg jiu nu se mai gasesc placi cablate sa-mi fac eu,am facut unul din mai multe scheme am ales tot ce a fost mai bun si voiala merge stas dar nu bate mai mult de 500m pe linei dreapta, nici nu are cu ce puterea de transmitere o constituie 2T BF 254,deci cene are si vrea sal vanda astept mesj pe nr 0766813027 rog seriozitate!!

  10. EMILIAN says:

    Bate undeva la 5km perfect cu o antena adecvata la puterea de 1w. app nu ma intere alimentarea vreau doar placa gata facuta. astept oferte la 0766813027 sau vie_boss2006@yahoo.com

  11. COSMIN I. says:

    AS AVEA NEVOIE DE 2 MICROFOANE CU EMISIE IN FM, DACA E CINEVA DISPUS SA FACA SI SA VANDA…

  12. Stan says:

    Cine a realizat schema aceasta, sa imi spuna si mie constructia bobinei socului H1 pt ca s-a omis descrierea lui. Multumesc!

    • Eter says:

      Eu am folosit o bobina vk 200,sau poti folosi ca suport un rezistor 33 k,peste care bobinezi 15 20 spire cu em 0,3mm

  13. Eter says:

    Am realizat varianta la 1 watt si sunt super multumit,stabilitatea frecventei foarte buna,fata de alte schene pe care le-am facut.E adevarat ca nu am avut un final 2n4427,dar am folosit un 2n3866 si la bf-uri 199,alimentat la 18v stabilizat.Am cuplat montajul la un amplificator rf.care necesita aprox 20mw la intrare cu tr.final RD15HVF1 si am obtinut o putere out de aprox.15 watt.Aceasta schema a fost un succes al meu.

    • Eter says:

      Si ca o complectare,armonicile sunt insesizabile in banda,bineinteles ca folosesc la iesire si un filtru trece jos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *