Amplificator rf 15W-30W KT922, KT920, KT925, KT934

Acest amplificator FM radio asigura o putere suplimentara emitatorului existent. In functie de puterea de intrare, tensiunea de alimentare a amplificatorului si a tranzistorilor folositi se pot obtine puteri de iesire variind intre 15W si maxim 30W. Folosirea rezistentelor variabile de 220 ohmi garanteaza functionarea tranzistorilor la punctul optim de amplificare.

Ambii tranzistori trebuiesc montati pe radiatoare de mare suprafata iar bobinele din fiecare etaj trebuie sa fie perpendiculare una fata de cealalta pt a evita cuplajul. Verificati cu atentie piesele, orice piesa defecta poate duce la arderea tranzistorilor rf. Cele mai importante piese sunt: stabilizatorul 7805, cele 2 diode 1n4001 montate in serie, rezistenta de 120 ohmi / 2W si diodele 1n4145. Defectarea acestor piese duce implicit la defectarea tranzistorilor.

Schema amplificator radio FM

amplificator 15w 2 tranzistori
Se regleaza din P de 220 ohmi pana se obtine un curent de 50mA pt T1 si 100mA pt T2. Se regleaza fara semnal la intrarea amplificatorului, se va masura tensiunea de 1.5V conform schemei. Daca este o tensiune mai mare se pot arde tranzistorii. Acest montaj asigura o stabilitate mai buna a amplificarii si o amplificare reglabila. La o tensiune de alimentare de 12V si o putere de intrare de 0.1W se obtin 6W iar la o putere de intrare de 0.5W se obtin 15W. La 24V cu putere de intrare 0.1W se obtin 10W si cu o putere de 0.5W se obtin 25W.

Valorile pieselor:

* T1 = KT920A, KT920b, KT920B, KT925A, KT925b daca se alimenteaza in 12V
* T1 = KT922A, KT934A, KT934b daca se alimenteaza in 18V – 24V
* T2 = KT925B, KT934B daca se alimenteaza in 12V
* T2 = KT922b, KT922B, KT930 daca se alimenteaza in 24V
* L1 = 3sp/1mm/6mm
* L2 = 5sp/1mm/6mm
* L3 = L4 =5sp/1mm/6mm
* L5 = 4sp/1mm/7mm
* F1 = F2 = 18sp/0.5mm/2.5mm/ferita
* S1 = S2 = 20sp/0.3mm/ferita

You may also like...

2 Responses

  1. ursachi ioan says:

    As dorii ceva ajutator pentru un “STRABO MAGNUM” auto pe 27 MHz un transistor final in locul 2SC2078, ca nu arata bine la masuratori

  2. ursachi ioan says:

    As dorii ceva ajutator pentru un “STRABO MAGNUM” auto pe 27 MHz un transistor final in locul 2SC2078, ca nu arata bine la masuratori

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *